the boat that rocked the islands - Reisverslag uit Sydney, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu the boat that rocked the islands - Reisverslag uit Sydney, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu

the boat that rocked the islands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg yannick

14 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hey mates,

Aangezien iedereen een beetje met aandrang zat te wachten op nieuwe verhalen, hier een nieuwe blog :D goh, wat is er allemaal gebeurt. zoveel eigenlijk. Ik had jullie achtergelaten bij het entertainen in Serpent, denk ik. Wel dat bleek een zalig jobje: mensen enthousiast maken om zich naar de bar, het zwembad of het volleybal-veld te begeven en zich laten overrompelen met belachelijke spelletjes...niet te zwaar werk dus :) En terwijl we ons op zulke manier bezighielden, was de tijd ook aangebroken om de heilige drievuldigheid weer te vervoegen, Kirsten is terug, whoop whoop :) Na een tweetal weken in serpent was het moment aangebroken om de oostkust eens wat nadrukkelijker en avontuurlijker te beleven. Eerste stop was Magnetic Island, een door koraalrif omgeven eiland, een uurtje zee-inwaarts van Townsville. Daar zouden we ons de komende vier nachten nestelen in het ultra-chill BASEhostel, het enige hostel dat effectief OP het strand ligt :) snachts slapen in tee-pee-tentjes en overdag duiken, duiken en nog eens duiken :) Dankzij de goede begelieding van Morten en Christian van REEFsafari ben ik nu de gelukkige eigenaar van een open-water-dive-certificate :) dat betekent dat ik nu samen met een duikbuddy zonder verdere guidance rustig mag duiken tot 18meter diepte. En ik kan je wel vertellen dat op een eiland tussen het koraalrif, duiken een absolute kick is. Ik was verbaast van hoe rijk aan kleuren en ongekende dieren de onderwaterwereld wel is. Ok, de eerste twee dagen waren we beperkt tot wat saaie oefeningskes in het zwembad, maar eens die noodzakelijke flauwekul achter de rug was, konden we ons in volle tenue begeven naar de bodem van de oceaan :) zwemmen met metergrote stingrays, reuze-zeeslakken, en een hoop kleine kleurrijke visjes en niet zo kleine, bombastische vissen :) Oh, nog een leuk detail, Magnetic Island organiseert elke maand een full moon party, waar een klein duizend backpackers zich op het strand laten meeslepen op de beats van zeer bekende deejays. Uiteraard hadden we dat wel eerder door en onze duikcursus zo gepland dat ie samen viel met dit evenement :) Massivvv...Aangenaam ook want we hadden hier afgesproken met enkele meisjes die we eerder in Cairns al hadden ontmoet en die een identiek reisprogramma hadden als ons. Eens we Magnetic hadden verlaten zetten we koers nmaar Airlie Beach waar we de volgende dag de Tongarra, een zeilboot, mochten bewonen voor twee dagen en twee nachten :) zeilen op de Whitsunday Islands is zonder enige twijfel het leukste wat ik in Australie heb gedaan en zal doen. Snorkelen met gigantische zeeschildpadden, dolfijnen, reefhaaien, stingrays, noem maar op,...en wandelen op het parelwitte silica-zandstrand van Whithaven Beach terwijl de oceaan helemaal doorzichtig-blauw kleurt is onbeschrijfelijk. Tongarra was ook een levendige boot dankzij de geweldige crew: Deckhand Brinky en Skipper Beks. met deze twee dolle zeelui hebben we echt een leuke tijd gehad. Zo leuk zelfs dat toen we terug aanmeerden Brinky ons vroeg of we niet nog eens meewilden zeilen, gratis en voor niets. Enof. dus na een uurtje of drie aan mainland, hup, terug de boot op en weer twee dagen en twee nachten vol pret. de tweede trip was zelfs nog beter wegens de medepassagiers. Deze lui waren veel levendiger en vol energie in vergelijking met de eerste groep. die waren een beetje...ja...saai :P brinky had ons een beetje voorgesteld als de entertainment-crew van de boot en jah, dat is nu toch toevallig iets waar we goed in zijn haha :D minpuntje: net toen we na vier dagen vol plezier en onvergetelijke momenten, onze weg wilden banen richting Hervey Bay, begaf onze wagen het. Na wat rekenwerk kwamen we tot de conclusie dat het duurder zou uitvallen om onze wagen te repareren dan het was om verder te reizen met de bus. dus de bus op dan maar eh. Na een nachtrit van twaalf uur, kwamen we aan in Hervey om direct onze backpack op te knappen voor drie dagen en twee nachten selfdrive-4x4-safari op het grootste zandeiland ter wereld, Fraser Island. Ik wil hier nu niet in herhaling vallen maar OMG, zooo mooi, eindeloos strand waar je snachts met je mond open gewoon perplex stond te gapen naar een universum vol sterren. Zelfs Venus en enkele sterrenbeelden waren hier direct zichtbaar. Zo met de 4x4 rijden is wel extreem, een echte kick als je off-track over wel zeer bumpy zand rijdt. we hadden wel wat pech want na een uurtje ofzo begaf onze reverse-transmissie het en was achterwaarts rijden ( wat zeer nodig is als je vastgeraakt in het zand) niet meer zo evident. Maar goed we hebben het gered. We verbleven op kamp K'Gari, een door twee abo's gerund kamp waar we bij het ondergaan van de zon allemaal rond een groot kampvuur gingen zitten luisteren naar de digiridoo van Joe, de main-abo :D Toeval wil natuurlijk dat diezelfde meisjes van Magnetic en Cairns ook op dit kamp verbleven. Dus ook op Fraser Island was een feestje rond het kampvuur geen uitzondering. Het moet gezegd, Whitsundays en Fraser waren twee ervaringen die ik nooit zal vergeten omwille van de ongelooflijk prachtige natuur en de leuke mede-backpackers :) Dat gezegd zijnde heb ik nog een kleine verrassing voor iedereen want binnen enkele weekjes zetten Kirsten en ik koers naar Azie, om aldaar ons een maandje onder te dompelen in de cultuur van Thailand, Bali en Laos...voor mij nummer dlie aub : lijst met cully en paplika haha :D cheers xxx

• 28 Oktober 2009 - 21:01

Tante Bets:

Het lijkt wel een sprookje, hé. Alleszins ervaringen die je levenslang zullen bijblijven! Prachtige verhalen, Yannick...een echte wereldreiziger. Zijt toch maar voorzichtig, want je moet ook nog naar Manchester, hé. Dikke kus van je meter.

• 05 November 2009 - 19:20

Mama:

OK iedereen zit weer te wachten. Nieuw verhaal! nieuw verhaal! Bali! Bali! Schrijf nog eens iets schat je kan het zo mooi verwoorden.

• 07 November 2009 - 19:32

Elfriede:

Ik weet het al: From disco to disco ... :)
    (grapje) Of is het nu from tempel to tempel down across Bali ?