free goon and karaoke, a perfect match - Reisverslag uit Sydney, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu free goon and karaoke, a perfect match - Reisverslag uit Sydney, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu

free goon and karaoke, a perfect match

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg yannick

19 Juni 2009 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

eerst en vooral superfel bedankt voor de reacties op de berichtjes. Bollie, ge wordt hier ook gemist hoor, Niels heeft al moeite om af te kicken van onze wekelijkse escapades in een of andere decadent restaurant. Pokeren gebeurt hier echter niet want die dollars worden bewaakt met man en macht in mijn eastpak-pochke haha :) En Debke, hier is alles inderdaad veel avontuurlijker juist omwille van het feit dat het allemaal nieuw is he. Maar thuis 'afteren' is ook avontuurlijk ;)
om even úp te catchen met wat hier zoal nog gebeurt is, gisteren hebben we zoals gezegd kennisgemaakt met Steve, een uit Wales afkomstige backpacker wiens auto we hebben kunnen checken. Ik heb samen met Steve een ritje rond Sydney gemaakt als wijze van testdrive en dat viel echt goed mee. de wagen ronkte niet, was zeer netjes en volledig volgestouwd met allerlei camperspulletjes gaande van een up-to-date gps-systeem voor de moeilijk bereikbare plekjes, tot een banale wokpan om onze dinertjes in te bereiden. We hebben er enige tijd samen over zitten overleggen en vandaag dan uiteindelijk besloten toe te happen. Steve heeft zijn centjes en wij ons vervoer, Everybody Happy dus :) ik moet btw zeggen dat van alle 'bloucks'(hoe schrijf je kerel in het engels) uit de UK dit toch wel een van de sympathiekste was :) good job, mate.
Nahja, nadien zijn we in allerijl naar onze hostel gerend. Deels omdat het weer zat te regenen, maar vooral omndat we op tijd wilden zijn voor een vooravondje kwissen met free goone and cheese. Goone is van die dooskeswijn waarmee het merendeel van de backpackers community zich indrinkt alvorens een stapje in de wereld te zetten. Dus deden wij maar mee haha. Na wat ge-socialize and small talking konden we aan de kwis beginnen. De hoofdprijs was een surf-safari dus echt wel de moeite om die hersencellen te laten zweten. Uiteindelijk zijn we toch derde geworden maar net buiten de prijzen helaas. Er was nochtans een extra prijs voor beste team-name. en met "Belgian chocolate beats the shit out of ya'll" hoopten we noch op enige revanche. Maar helaas die prijs ging naar het - eerlijk is eerlijk - nog originelere kwisgroepje "there's no I in TEAM, but there's a U in CUNT". leuk leuk leuk, dus. Nadat we allemaal opgepept van de goone de kwis hadden afgesloten, besloot onze Entertainer en fellow backpacker Neill ons allemaal mee te sleuren naar het Sharkhotel, een blokje verder, voor wat tweederangskaraoke. Eerst zaten we wat te lachen en te zeveren met al die wannabe-idols. Maarja, de kriebels kwamen bij mij ook op om eens op een podium mezelf belachelijk te maken. En met 'the lack of balls'bij mijn andere twee kompanen, stond ik er dus alleen voor. What the hell, ik doe het toch. dus ik dat podiumke op eh, micro in de hand en gaan met die banaan. Voor zover ik om mee heen keek zijn er toch geen glazen of ramen gebarsten van mijn gezang dus, de schade viel nog mee haha. Vol van glorie (en goone) wandelden we daarna the sharkhotel uit om eens een piepje te nemen in HOME, sydneys meest bekende nachtclub. en hoe sjiek was die....na een behoorlijk strenge controle, driemaal paspoort en vingerafdruk checken, zetten wij onze eerste stapjes op de dansvloer om een danske te placeren. leuke electro en funky house daar. al hebben ze hier echt een zeer vreemde manier van dansen. het lijkt op een bejaarde die een poging doet tot jumpen, maar weet je, het is echt vet :) Na wat ge-shake begonnen de oogjes van mij en Niels wel sporadisch dicht te vallen en was het toch tijd om hostelwaarts te keren. We hoopten op een rustige ochtend na zo'n avondje stappen, maar helaas...brandalarm. Damn, in alle haast een broek aan en hup, de trappen af stormen om ergens medio derde verdieping (we zaten op de twaalfde) te horen dat het een vals alarm was. Komt ie dan : Ochtendhumeur...voor de restt hebben we - buiten het kopen van de wagen - vandaag nog niet veel uitgestoken, buiten dat ik Niels een twintigtal keer heb ingemaakt met poolen, sorry mate, keep practicing ;). Hoe zit het met de rest van de plannen? Wel, we hebben besloten om een nachtje extra te boeken in het WestEndhostel, we moetsen wel van kamer verwisselen en liggen nu in "The Church" een kamer met 28 bedjes, vol van backpackvolk. wel leuk. Vanavond gaan we nog een laatste keer weg met de kliek hier naar The SideBar, ook goed zeggen ze, we"ll see. En morgenmiddag rapen we onze moed bij elkaar om the road te hitten met onze nieuwe wagen en een weg te banen uit dit bruisende stadje. Ik wordt elke dag meer en meer verliefd op deze stad maar mijn gezond verstand raad me toch aan hier zo snel mogelijk weg te gaan. Het is gewoon te verleidelijk en dus ook te duur. SYDNEY IS A WHORE, AND A F*CKING GOOD ONE....hahaha

See Ya xxx

• 19 Juni 2009 - 08:10

Ruud:

Et begint hier al e dageijks ritueel te worden om altijd mr uw updates te lezen en kerel verdomme eh! Ze worden gewoon elke dag leuker :D om mr ff te zeggen dat stik jaloers ben :D haha. Goed da ge nen auto heb gevonden was ook een absolute must eh... Oooh ja altijd al willen vragen aan iemand? Nr welke kant draait uwe wc water daar? hahahaa :D

• 19 Juni 2009 - 18:02

Elfriede:

Het is daar precies echt wel plezant :-)
    en ik zal je uit je lijden verlossen: het is "bloke" maar zoals jij het schrijft klinkt het plastischer

• 19 Juni 2009 - 19:01

Sigrid:

Allez dan, je hebt het daar écht wel naar je zin lees ik! Doe het goed daar down under hè.
    Grtz :-)

• 19 Juni 2009 - 22:26

Tante Betsy:

Heb een beetje op de nacht gewacht om me korter bij jou te voelen. Héél leuk dat je zo lange verhalen schrijft om ons te laten mee genieten. Take care, soulmate!

• 20 Juni 2009 - 08:01

Deborah:

je schrijft altijd zo sappig... ;-) Eerste avond achter de rug 'zonder' een bezoekje van Yannick in de Pub, hihi. Zou het wennen? Heb Benoit gisteren gezien , ha die was blij me te zien. Hij mist jullie zo! En Yannick heb je een filmpje van je zangtalent? En bestaat er een Australische X-Factor? mss een tip om bekend te worden... HAAAAA! x Deb

• 21 Juni 2009 - 09:39

Tante Lieve:

Fijn voor je dat je het zo goed heb en al zo snel verliefd bent, al is het op een stad...
    We blijven je volgen, geniet er maar van.

Groetjes van ons allemaal,
    tante Lieve