Crocs and Serpents - Reisverslag uit Cairns, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu Crocs and Serpents - Reisverslag uit Cairns, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu

Crocs and Serpents

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg yannick

27 Juni 2009 | Australië, Cairns

Hey Mates,

al even weer wat stil geweest hier op de blog dus tijd voor actie. Where did we left of? Ahja, we zijn dus niet langer in het feestrijke Airlie Beach maar bevinden ons nu in Cairns, in het Noorden van Queensland, waar we alle mogelijkheden bij elkaar scharrelen om een baantje te vinden. Not as easy as aspected. Maar beginnen bij het begin...Onze tweede avond in Airlie Beach was er toch eentje om te vermelden. Het was die dag behoorlijk warm, plusmin 29 graden in het zonneke, dus de moed ontbrak ons om er een nuttige dag van te maken. Op naar het strand dan maar om ons wat bij te kleuren. Ik kan je wel zeggen, je valt hier best niet in slaap tijdens het zonnen want die bol brandt hier hard haha. ik dus wel weggedommeld zekers. drie uurtjes later wakker geworden enja de gevolgen zijn voorspelbaar eh, roood....Ondanks een gerechtvaardigde dosis sun lotion nochtans. Maargoed een flinke spletter aftersun doet wonderen en hup ik zit hier nu met een nice brown face haha. Omdat ik de tijd tijdens het 'tannen' niet echt in het oog had gehouden was het toch al flink laat geworden tijd dus om aan ons avondmaal te beginnen. Bwa, eigenlijk niet echt. we hadden een leuk zaakje gespot waar de prijzen erg meevielen en aangezien we onszelf niet wilden opstapelen met een hoop eetrestjes (we vertrokken immers de volgende ochtend) was winkelen dus niet zo een goede keuze. op naar dat Australisch zaakske dan maar. we moesten maar twee seconden op die menukaart kijken om te weten wat we wilden. Croc and Roo medley, jawel, krokodillestaart en kangaroesteak samen. Eens kans die ik niet aan mij voor bij wou laten gaan. Ik kan je zeggen, het is best lekker. Het is moeilijk te duiden hoe croc smaakt maar de dame van het tentje wist het wel erg mooi te zeggen "It tastes like seasalt water chicken". ja nu weten jullie nog niks zeg. Na een lekker maal was bij Kirsten het lampje uit. Zij besloot dan ook wat vroeger tussen de lakens te kruipen. Niels en ik waren nog euforisch van onze nieuwe eet-ontdekking en zagen een stapje in de wereld wel zitten. Op naar Mama Africa. De naam laat een dikke negerin in bananenbladeren vermoeden maar het is in feite een sjieke nachtclub waar half Airlie Beach snachts gaat feesten. zebramotieven en vreemde ivoren dingskes decoreerden de muren terwijl een dreadlocked dj leuke schijven opgooide. Maar aan alles komt een einde dus ook aan Airlie Beach. Smorgens vroeg dus uit de veren voor wat weer eens een ritje van 650 km zou worden. Ik werd het rijden zo wel wat beu, totdat ik na een km of 400 een backpacker langs de straat zag hitchhiken. oppikken die handel. en dat bleek echt wel een leuke wending te geven. Deze gast, Kim genaamd, was een Deen die reeds 7000 km had zitten liften. Zowaar vanuit de Rode Wpoestijn in het binnenland tot bij ons. Daarenboven bleek hij een bioloog met wat vreemde CrocodileDuindee-achtige trekjes. Toen we stopten op een rest area om even de benen te strekken ging die kerel prompt de struiken in waar een beekje liep. 'Let us look for some croco's '. hilarisch ventje. geen croco gevonden maar wel suikerriet...and lots of it. Hij vroeg of we dat al ooit puur hadden geproefd. niet dus. en hup, met een zakmes een harvesting field in (waar het btw blijkt te krioelen van slangen en ratten maar goed) om ons te plezieren met wat stengels suikerriet. wel lekker. je mag het blijkbaar niet inslikken. beschouw het als een gezonde lekstok . Enfin, die kerel dus helemaal mee tot in Cairns. hij verblijft zelfs in hetzelfde hostel als ons. Serpent heet het hostel en het is tot nu toe wel echt de leukste. zwembad, bar, gratis poolen, beach-volley, nintendo wii en nog allerlei activiteiten. je verveelt je hier geen minuut en het is, godzijdank, ook nog eens supergoedkoop, we hebben hier avondmaal voor slechts 5 dollar, dat is ongeveer 3.2 euro. en het is verdorie lekker. Eigenlijk betalen we hier voor al dat goeds plus overnachting maar 26 dollar per dag. Na enkele dagen hier rond te hangen kennen we al heel veel mensen. Ik denk ook niet dat ik overdrijf als ik zeg dat haast 70 percent hier Engelsen zijn. en the good kind niet die basse-klas-kraskopkes die je anders op vakantie tegen het lijf loopt. Er zitten er zelfs enkele behoorlijke knappe tussen. een beetje socializen kan dus nooit kwaad, fun fun. Omdat ik het in Airlie niet kon laten om mezelf op te zadelen met een strooien JustinTimberlake-achtig hoedje (dat ik sindsdien nog niet heb afgezet haha), heb ik al de bijnaam Jsutin gekregen haha. Legends, truelly legends. Maar los van al dat ge-chill hebben we hier wel al heel wat moeite gedaan en al zeer veel cv's afgeleverd in de hoop zo snel mogelijk te kunnen werken. Dat hadden we blijkbaar ietsje te licht opgevat. Het zoeken naar werk en het bemachtigen vraagt veel meer tijd dan ik had gehoopt. telkens je een bar binnenstapt en vraagt, nemen ze simpelweg je cv en zeggen ze dat ze wel contact met je zullen opnemen. Vanavond gaan we nog enkele bars afschuimen en kijken of er ergens nood is aan werkende handen. let us hope so. Dat is het zo een beetje tot nu toe. Ik ga me nu douchen en klaarmaken voor de karaoke-avond hier in het hostel. Hoedje op dus.... I'M BRINGING SEXYBACK....:p :)

Cheers,
xxx

• 27 Juni 2009 - 19:44

Yvette:

lijkt me wel een of ander Australisch feuilleton, jullie avonturen daar, misschien een idee om het achteraf te verfilmen:-)

• 27 Juni 2009 - 22:26

Tante Betsy:

Als jij het daar zo geweldig naar je zin hebt, zullen we morgen toch kunnen kermis vieren, hé. We zullen de laptop bijhalen om iedereen te laten genieten van je leuke verhalen. xxx

• 28 Juni 2009 - 00:37

Benoit:

HERHALING zie blog Niels;

Volgende week vrijdag is Stas op de Markt open en dus kunt ge altijd afgekomen voor lekkere mosseltjes te komen eten!
    ;-)

Mis u toch wel allemaal ze!