Port Douglas en het gezouten huis - Reisverslag uit Cairns, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu Port Douglas en het gezouten huis - Reisverslag uit Cairns, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu

Port Douglas en het gezouten huis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg yannick

04 Juli 2009 | Australië, Cairns

Hey Mates,

al weer enkele dagen geleden he. Tja, het zoeken naar wewrk neemt nog steeds een behoorlijke hap tijd in beslag en dus is het updaten van de blog niet langer een alledaagse bezigheid. Hoe staat het er nu voor? Wel, we hebben zowat heel Cairns doorkruist, van bar naar hotel, van interimkantoor naar travel agency en tussendoor een berg aan cv's verstuurd. Tot nog toe niet echt veel resultaat, hier en daar een "maybe, I will contact you". Dus hebben we onszelf voorgenomen om nog een weekje uit te rekken voor Cairns en dan zuidwaarts af te zakken richting GoldCoast en Brisbane. Maar het is nog steeds superleuk hoor. Het Hostel Serpents is een verzameling van leuke avonden, grappige toestanden en vooral toffe mensen. Om er eentje te noemen: Simon Ting, een Engelse bloke met wie we gisteren een dagje zijn gaan chillen in het pitoreske Port Douglas. Port Douglas is amper een klein uurtje rijden van Cairns en de weg er naartoe is echt een pareltje op zichzelf. Zigzaggend tussen de uitpuilende regenwouden van Cape Tribulation enerzijds, en de helderblauwe oceaan mijlenver anderzijds. Aangekomen in Port Douglas besloten we een kijkje te nemen op het strand, 4 mile beach. en het zegt wat het is: een 4 mijl-lang strand met wit zand, tropische palmbomen, surfers, jetskiers en noem maar op. Daar hebben we enkel uren liggen bruinen om vervolgens huiswaarts te keren voor een lekker dinertje. Aangezien we al redelijk hadden uitgespaard met die 5 dollar meals en de frieten, puree en gefrituurde vis ons een beetje de oren uitkwamen, placeerden we ons aan een tafeltje in het gloednieuwe Salt House, een bar-restaurant aan de pier met prachtig interieur en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Het was slechts een 40 tal euro per persoon en moet je weten dat ik daarvoor het volgende heb gekregen : rode Shirazwijn, eendeborst en kaasplankje. geen geld, en dus ideaal om even te ontsnappen aan de tochwel beginnende sleur van de hostelroutine. Daarna zijn we nog een kijkje gaan nemen in Gilligans een nachtclub waar toevallig Ministry of Sound een feestje hield. leuke beats en leuke mensen. Na een poosje waren we tochwel wat moe van de gevulde dag en was het tijd om onder de wol te kruipen. Vandaag heb ik dan ook lekker lang geslapen voor de eerste keer. Morgen of in de daaropvolgende dagen gaan we wildwater raften op de Tully-rivier. dus daar kijk ik wel naar uit...ROLLING ON THE RIVER ....

greets

• 04 Juli 2009 - 17:33

Mam:

No wories mate. Here in this beautiful country, Belgium, is a nice job waiting for you. Lots of kisses.

• 11 Juli 2009 - 23:23

Tante Betsy:

Je moet maar chance hebben hé...in het leven. Of krijgt een mens altijd wat hij verdient? Happy you!