Mineral Make-up Ma'am ??? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu Mineral Make-up Ma'am ??? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu

Mineral Make-up Ma'am ???

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg yannick

16 Juli 2009 | Australië, Brisbane

hey mates,

Tijd om jullie nog eens op de hoogte te houden van het reilen en zeilen in Oz. We zijn goed en wel aangekomen in het levendige Brisbane met zijn 1.8 miljoen inwoners. En ja, Niels is ook van de partij. Hij heeft zich toch voorgenomen mee te reizen en kijk...we werken 'as we speak' allen als geslepen verkopers in het cosmetica-wereldje. Niet zo voor de hand liggend aangezien mijn kennis van make-up zich tot voorheen beperkte tot het uitkiezen van de juiste facewash haha. Maar Sarah en Konstantin, onze product- en sales managers, leggen alles in het vuur om ons op te leiden tot true make-up artists. Maar eerst beginnen bij het begin. We hadden dus Cairns vaarwel gezwaaid en ons opgemaakt voor een tweedaagse reis richting Brizz. nadat we 1100 km hadden afgezwoegd, besloten we toch niet langs de weg te kamperen maar ergens in Rockhampton, ja alweer in dat western-spookstadje, een overnachtingsplaats te zoeken. Aangezien alle hostels volgeboekt waren, konden we enkel nog een nachtje op hotel blijven. Gelukkig was de uitbater, een jonge kerel van tegen de dertig, vriendelijk bereid ons slechts 25 dollar aan te rekenen voor een kamer \ pp. Hostel-prijsje dus. Omdat het nog behoorlijk vroeg in de avond was, en dit een buurt van Rocky was die we nog niet kenden, besloten we eens rond te neuzen voor een leuke bar. Eentje. en wat voor iets. de meest marginale karaoke-bar waar ik ooit een voet heb binnengezet. Maar dat was wel lachen. Een stelletje lokale plakkers die zichzelf onsterfelijk belachelijk maakten aan typische meezingers. Lang hielden wij en onze oren het niet uit, dus terug naar de kamer voor een goeie nachtrust. De dag erop hadden we rond 20.00 uur afgesproken in Chermisde Shoppingcentre, het grootste van centraal Queensland, met Konstantin. Daar gearriveerd kregen we meteen een gerustgestelde indruk. Konstantin is een van Rusland afkomstige jonge dertiger die samen met zijn vriendin Sarah, een Australische, het reilen en zeilen van Bellapierre cosmetics in Australiie beheren. Na een beknopte introductie over het werk (en het meer dan degelijke loon dat er aan vast hangt) begeleidde Kon ons naar het huis waar we, zoals beloofd, mochten logeren. En dit is echt een superleuk huis. Een Typisch Australisch houten balkonhuis met drie slaapkamers, badkamer, keuken, salon, eetruimte en een gezellig afgesloten tuintje. Daarenboven krijgen we ook nog eens een soepelrijdende Toyota Camry ter beschikking op onze oprit. Hoe schoon kan je het als backpacker hebben eh. Daar geinstalleerd, besloot ik meteen onder de lakens te kruipen want de dag erop werd ik al meteen voor de leeuwen gegooid. Voor een eerste dag in cosmetica ging dat zelfs zeer goed. En dat loont eh, meteen een verkoopje gedaan van tegen de 200 dollar. netjes...Wat bruisende avonturen aangaat is het uiteraard een veel lager pitje. Tijd voor uitstapjes en avontuur hebben we nu nog niet echt. Eerst wat centjes verdienen he. Al zijn we zaterdag wel eens gaan loeren in de Valley, de uitgaansbuurt van Brisbane waar het werkelijk krioelt van de jeugd. allemaal clubs en dansbars met enorme rijen aan de ingang. Zo druk soms dat rijen van diverse clubs in mekaar leken te blenden. Wij hadden ons voorgenomen eens te gaan kijken in The Family, tweemaal achter elkaar uitgeroepen tot beste club van gans Aussie-land. Het was die zaterdag toevallig ook nog de 8ste verjaardag van het complex. Zeker en vast de moeite. Leuke vibe, geen agressiviteit, getalenteerde break-dancers die het publiek opzweepten met kunstjes, cheerleaders...alleen, veel te duur. dus niet te gek doen. Er staat immers nog heel wat op ons programma zodra het geld binnenrolt. Ik denk wel dat we in de loop van de volgende weken wel een uitstapje kunnen wagen naar North Stradbroke Island. Een eiland slechts dertig km van Brisbane city. Het schijnt zelfs dat de hump-back whales er rond deze periode rondzwemmen. die wil ik dus wel graag een bezoekje brengen. Maar versta me niet verkeerd, saai is het hier zeker niet. Twee dagen geleden zijn we voor de eerste keer nr de cinema geweest in Australie. En grappig, die bevind zich dus eveneens in het shoppingscomplex. het is echt immens. vergelijk het maar met Wijnegem maal 4. Zo, nu ga ik mij klaarmaken voor een namiddagje schmink aanbrengen bij hulpeloze vrouwtjes hihi....MINERAL MAKE-UP, MA'AM ? ...

• 16 Juli 2009 - 11:54

Hauben Willy:

• 17 Juli 2009 - 11:06

Karen Vanrusselt:

Hey neefke

Ben blij dat alles goed gaat daar en dat je nu centjes verdient. Ik wacht ook op enkele foto's! Tot gauw, groetjes Karen xx

• 18 Juli 2009 - 15:30

Dave :

jullie stoefen altijd maar van die vrouwen daar !!!!!!!!!!

MAAR WAAR BLIJVEN DAN DIE FOTO'S ???????
    HALLOOOOOO KUNNEN JULLIE NOG NEDERLANDS LEZEN ???
    FOTO'S AUB
    Groetjes en amuzeer jullie

• 19 Juli 2009 - 21:13

Tante Bets:

amai...zullen we een complete make-over krijgen als je terugkomt?

• 26 Juli 2009 - 17:28

Mams:

het is nu al tien dagen geleden. Hoog tijd voor een nieuw verhaaltje. Ik ben deze beu gelezen.