tumbiln down the rabbit hole... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu tumbiln down the rabbit hole... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van yannick roemers - WaarBenJij.nu

tumbiln down the rabbit hole...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg yannick

28 Juli 2009 | Australië, Brisbane

hey mates,

ik weet het, lang niets laten weten. Tja ons internet in het huiske was uitgevallen en is nu deels gefikst dus, vlug van de mogelijkheid gebruik maken vr een berichtje.
wat is er zoal nog gebeurt...Wel we hebben Brisbane al verder kunnen ontdekken. Leuke stad met veel variatie. voor de kunst- en cultuurliefhebbers musea en gallerijen genoeg, bioscopen op elke hoek voor de filmfreaks, shopping malls die als wolkenkrabbers de lucht prijken en last but not least, Fortitude Valley, een bruisende vallei vol feestelijke aangelegenheden voor de backpackende jeugd, wij dus :) zo waren we afgelopen zaterdag rond aan het neuzen in de valley en kwamen we uit bij de Mustang Bar. Grappige keet, beetje Mac Queen achtig maar het verschilt in twee dingen: betere muziek en beter volk ;) terwijl we rustig aan ons pintje slurpten, kwam er plots eeen gekke bende meiden binnen in de bar, verkleed als typetjes uit Alice in Wonderland. Hoe grappig. Ik stond er op uit te vissen wat de bedoeling was achter die originele verkleedpartij. bleek dat ze zich volledig hadden opgetut omwille van een verjaardag van een van de typetjes. Omdat de sfeer er bij die bende zo goed in zat, besloten we ons laten mee te slepen in het feestgebeuren en eens te kijken how deep the rabbithole goes :) resultaat: overvloed aan foute feestmuziek en foute drankjes. al bij al, leuke tijd en weer een hoopnieuwe vrienden, echte locals deze keer zelfs ;) Oh en over vrienden gesproken, een kliekje dat we bacck in Cairns hadden leren kennen -remember serpents?- lieten ons via een smsje weten dat ze donderdag in Brisbane zouden arriveren, reden te meer om ze verwelkomen met typische Australische gastvrijheid...BARBECUE dus, aha. We hadden het allemaal, potato salad, lettuce, tomaatjes, assortiment sausjes, lamsboutjes, saucisekes,...aleen 1 klein probleempje; die gatv*rse bbq wou maar niet aangaan. Alles geprobeerd, aanmaakblokjes, haardroger, nog steeds niet willen. En toen dacht ik, bwa weet je wat, er is nog een beetje extra brandstof in de koffer van de wagen, dat brandt toch? inderdaad ja, dat brandt...een beetje te goed zelfs. Ik had een piepklein beetje gebruikt en whoppah, steekvlammeke. gevolg: de witte keukendeur vertoont nu hier en daar haar groene onderlaag verf. Wat een idee ook maar het resultaat was er. de bbq ging alsof het niets was, en de worstjes hadden geen bijsmaak voor de kritikasters die dat zouden vermoeden :) Konstantin hebben we bij wijze van zelfverdediging maar verteld dat de barbie omgevallen was...he bought it ;) lucky me. achja, lessen in zelfstandigheid gaan altijd gepaard met kleine hindernissen en incidentjes, toch? Enfin, eens de visite aangekomen was was alles picobello in orde en ze waren bijzonder tevreden en verrast over onze gastvrijheid. Enkele dagen later besloten we dan ook om eens langs te gaan bij hun stekkie, Brisbane Backpackers resort. Een leuk hosstel met backpackers en die typische hosstelsfeer. heerlijk. Om even de avond te schetsen: Wij, de cairns-kliek en twee volledig van de wereld zijnde canadezen (Mike en Mike) en i-pod shuffle boordevol foute (echte mega-foute) muziek :) imagine this: Mike en Mike in een synchroon dansje op meezingers van Westlife, Boyzone en Sin with Sebastian (die van dat nummer; shut up aand sleep with me, come on aha and sleep with me) ohzo leuk> Enfin het moet gezegd, het is natuurlijk niet alleen maar feesten eh. Er wordt nog altijd gewerkt, allez, ik toch, Niels hebben ze al vriendelijk verzocht het werk te verlaten wegens ..euhm...wegens te weinig goesting zeker :) enfin, wij zijn ons klaar aant stomen voor Ekka, een grote jaarlijkse beurs waar we hopen een paar grote sales te verwezenlijken en onze portefeuille lekker aan te dikken> Zo, nu ga ik vlu vlug omkleden en een cinemake doen, denk dat het de film THE HANGOVER zal worden....hoe toepasselijk eh ;)

• 02 Augustus 2009 - 23:18

Tante Bets:

Amai, Yannick...het is echt wel een levende film, hé. Toch maar oppassen de volgende keer met de BBQ, je kunt beter klein hout sprokkelen, dat brandt ook goed. Daar steek je wat papier onder, juist zoals je een stoof aansteekt. Het klein hout moet echt wel dun zijn, hé. Boven het papier en het klein hout kan je de houtskool leggen. Lukt altijd en is minder gevaarlijk. Veel liefs en gouden raad...niet van tante Kaat...maar wat gezwets van tante Bets.